Kaj storiti, ko let zamuja ali pa je celo odpovedan? - Zavarovalnica Sava
Kaj storiti, ko let zamuja ali pa je celo odpovedan?
Letališča so svet zase. Še posebej tista velika, ki so že sama po sebi turistična atrakcija. Odkrivanje različnih trgovin je lahko pravi užitek, če le ne traja predolgo. Čakanje na let pa nas slej ko prej utrudi, včasih pa tudi precej stane. Prijeten sprehod pred letom se lahko ob zamudah ali odpovedi leta spremeni v pravo muko.
Zamude in odpovedi letov niso nobena redkost. Po globalnih podatkih združenja Flightstat je samo v mesecu maju z zamudo odletelo več kot 500.000 letal, približno 50.000 letov pa je bilo odpovedanih.
Ko letimo znotraj meja Evropske unije
Skladno z evropsko zakonodajo imamo znotraj meja Evropske unije kar nekaj pravic. Preverite jih lahko na spletni strani Tvoja Evropa, mi pa ključne informacije povzemamo v nekaj alinejah:
- Če naš let zamuja dve uri ali več, imamo pravico do oskrbe (z osvežilno pijačo, hrano, možnostjo telefonskega klica) in pri čakanju ponoči tudi do prenočitve v hotelu (vključno s prevozom od letališča do hotela in nazaj).
- Če naš let zamuja pet ur ali več, imamo potniki pravico do vračila denarja za vozovnico. Če se za to odločimo, letalski prevoznik ni več dolžan poskrbeti za naše nadaljnje potovanje oziroma oskrbo na letališču.
- Če letalo na cilj prispe z zamudo, ki znaša tri ure ali več, smo poleg oskrbe na letališču upravičeni tudi do odškodnine.
- Če nas o odpovedi leta obvestijo manj kot dva tedna pred odhodom, smo upravičeni do alternativnega prevoza do cilja, povračila stroškov vozovnice, brezplačnega prevoza do naslednjega letališča v primeru kombiniranih letov ali finančne odškodnine med 250 in 600 evri.
- Do finančne odškodnine pa nimamo pravice, kadar je let odpovedan zaradi izrednih razmer (stavka letališkega osebja, naravne katastrofe, slabo vreme ...).
- Kadar smo mnenja, da letalski prevoznik ni ravnal skladno s predpisi, se lahko pri njem pritožimo, on pa nam mora odgovoriti v dveh mesecih. Če nam ne odgovori ali pa z odgovorom nismo zadovoljni, lahko sprožimo postopek pred pristojnim organom v državi članici Evropske unije, kjer so nastale težave.
Ko letimo zunaj meja Evropske unije
Ko sta začetek in konec poleta zunaj Evropske unije, hkrati pa niti ne letimo z evropskim letalskim prevoznikom, ne moremo uveljavljati svojih pravic na podlagi evropske zakonodaje. Zakonodaja večine držav nas kot potnika ščiti slabše kot zakonodaja v Evropski uniji. Niti Združene države Amerike na primer nimajo federalnega zakona, ki bi določal obvezno finančno odškodnino v primeru odpovedanega leta ali leta z zamudo.
Zato je v tem primeru smiselno preveriti, kakšni so pogoji letalskega prevoznika, s katerim nameravamo leteti, preden kupimo letalsko vozovnico. Kadar letalski prevoznik ni zakonsko zavezan h kompenzaciji, se k temu v skrbi za lasten ugled lahko zaveže sam.
V vsakem primeru pa pride prav primerno turistično zavarovanje z asistenco v tujini. Ob dolgotrajni zamudi leta moramo zgolj skrbno shraniti račune nujnih stroškov, saj nam bodo pozneje prišli prav, ko bomo uveljavljali pravico do povrnitve porabljenega denarja.
Še pred potovanjem, ko izbiramo med paketi turističnih zavarovanj z asistenco v tujini, pa se moramo odločiti, kateri je pravi za nas. Eno od prvih meril pri sprejemanju odločitve je lahko prav vključevanje nujnih stroškov v primeru zamude leta. Če pogosto letite, je smiselno, da so ti vključeni v vaše letno turistično zavarovanje z asistenco v tujini. Prav tako jih je smiselno vključiti v kratkoročno turistično zavarovanje v tujini, če vaše potovanje zajema enega ali več letov. V tem primeru se odločite za paket RAZŠIRJENI ali RAZŠIRJENI+.
Pa srečen let!
Preberite tudi
Z nami lahko stopite v stik na različne načine.
080 19 20 KLEPET E-POŠTA SPLETNI KLICASISTENCA
Za pomoč v Sloveniji pokličite:
080 19 21Za pomoč v tujini pokličite:
+386 2 618 05 20