Avto, zavarovanje in zgodovina

Zgodovina avtomobilizma ni le zgodovina avtomobila, kakršnega poznamo danes, sega namreč mnogo dlje nazaj - v čas, ko so ljudje za prenos svojih bremen uporabljali vozičke in vozove, za pogon pa veter, roke in noge. Šele kasneje so iznašli oziroma dodali motor z notranjim izgorevanjem, kar je povzročilo pravo revolucijo v razvoju avtomobilske industrije. Z razvojem avtomobilske industrije je prišlo do prvih oblik avtomobilskega zavarovanja, za katerega so kot osnovo vzeli že poznana načela zavarovanja ladijskih tovorov, ki segajo daleč nazaj pred iznajdbo prvih avtomobilov.

Razvoj avtomobila

Avtomobil je prevozno sredstvo na kolesih, ki za pogon uporablja lasten motor. Primeren je za vožnjo po cestah, ima po običajno štiri kolesa in je v osnovi mišljen kot človeško transportno sredstvo. Danes je na svetu okoli 650 milijonov avtomobilov, kar je, če gledamo, kako zapleteno prevozno sredstvo je, veliko.

Prvi pravi začetki avtomobila segajo v leto 1769, ko je bilo predstavljeno prvo samohodno vozilo, namenjeno za vojaške potrebe. Že v tem obdobju in tudi kasneje so bile prav vojaške razmere gonilna sila razvoja avtomobilizma, saj so prav te narekovale hitrejši in učinkovitejši razvoj avtomobila.

Največja »revolucija« v zgodovini avtomobilizma se je zgodila proti koncu 19. stoletja, ko je Karl Benz izumil bencinski motor in ga kasneje vgradil v vozilo. Takrat avtomobili zaradi previsoke cene niso bili dostopni širši množici, temveč so bili privilegij premožnejšega sloja ljudi. Ta privilegij družbe je končal Henry Ford, ko je širši množici ponudil prvi serijski avtomobil - model T. Tako je postal glavni cilj izdelovalcev avtomobilov ustvariti »ljudsko vozilo«, ki bo dostopno širši množici ljudi.

Slovenija in avtomobilizem

Z letom 1898 se začne pisati zgodovina avtomobilizma tudi na slovenskih tleh. Baron Anton Codelli, lastnik prvega slovenskega avtomobila, kupljenega na Dunaju, je dejal: »Avtomobilist sem postal zaradi želje po potovanju in aktivnosti v prostem času«. V domovini je avtomobil v začetku zbujal veliko pozornosti, prav tako pa tudi nezadovoljstvo in negodovanja. Nekako v istem obdobju, ko smo dobili Slovenci prvi avtomobil, je v Grazu deloval in izdeloval motorna kolesa serijske proizvodnje slovenski izumitelj Janez Puh – Johann Puch. Na slovenskih tleh do 30-ih let 20. stoletja nismo imeli lastne avtomobilske industrije, temveč so delovale le posamezne domače delavnice za prenove karoserij in podvozij ter za popravila avtomobilov. Veliko je k razvoju domače avtomobilske industrije prispeval Stanko Bloudek, ki se je leta 1933 pridružil prvi tovarni karoserij – Avtomontaža, kjer so po njegovi ideji izdelali prvi slovenski avtomobil »Triglav«. Na Teznem so Nemci med okupacijo Maribora pričeli z proizvodnjo letalskih delov za potrebe vojne industrije. Na »pogorišču« tovarne se je po vojni podjetje TAM preusmerilo v avtomobilsko industrijo. Med slovenskimi izdelovalci osebnih avtomobilov ima najdaljšo in najuspešnejšo pot zdajšnji Revoz v Novem mestu, kjer so izdelovali znamenite in priljubljene avtomobile R4 – »katrce«.

Zgodovina avtomobilskega zavarovanja

Avtomobilsko zavarovanje je eno najbolj priljubljenih vrst zavarovanja. Je obvezno za avtomobile skoraj povsod po svetu in običajno zajema materialne škode, povzročene na vozilu zaradi nesreče ali drugih nezgod. Avtomobilsko zavarovanje zajema tudi zaščito odgovornosti, kar pomeni, da zavarovanje krije poškodbe voznika in drugih oseb, poškodovanih v nesreči.

Pojem zavarovanja lahko zasledimo že v starodavni Kitajski, kjer so bili lastniki pripravljeni za  zaščito svojih ladij in tovora pred pirati  plačati znesek za zavarovalnino. To zavarovanje je zdaj znano kot »morska naložba« in vsa avtomobilska zavarovanja izhajajo iz te strategije. Prvo avtomobilsko polico za materialno zaščito avtomobila je napisala Britanska družba leta 1895, lastnik prvega odgovornostnega zavarovanja pa je leta 1898 postal  dr. Truman J. Martin iz ZDA. Prvo obvezno avtomobilsko zavarovanje  je bilo uvedeno v Massachusetts leta 1927, danes pa večina držav zahteva obvezno zavarovanje avtomobilske odgovornosti, ki pokriva zaščito žrtve nesreč. Prve oblike avtomobilskih zavarovanj niso vključevale vseh nezgod, zato so se z spreminjanjem razmer prilagajale in se še vedno prilagajajo potrebam avtomobilske industrije in sodobne družbe.

Prihodnost avtomobilskega zavarovanja

Avtomobilska zavarovanja so v zadnjih 100 letih doživela veliko sprememb, vsi pa si želimo čim cenejših zavarovanj in hitrih in dostopnih informacij o zavarovanju,  zato bodo za ključno vlogo odigrali klicni centri in informacije na internetu. Dejstvo je, da je doba papirnatih medijev v zatonu in da je spletni marketing oblika, ki se je poslužuje vse več ljudi, saj lahko preko spleta kupci dobijo prave informacije, ki so osnova za odločitev, kako in kje bodo zavarovali svojega jeklenega konjička.

{ srce-za-svet link fix }

Preberite tudi

Post image

Varna vožnja avtodoma

26.07.2022 Katja Grušovnik

Post image

Varne in brezskrbne zimske počitnice

17.02.2022 Katja Grušovnik

Z nami lahko stopite v stik na različne načine.

080 19 20 KLEPET E-POŠTA SPLETNI KLIC

ASISTENCA

Za pomoč v Sloveniji pokličite:

080 19 21

Za pomoč v tujini pokličite:

+386 2 618 05 20

Obvestilo

Spremenila so sae imena Infond skladov, ki jih ponujamo v okviru Naložbenih življenjskih zavarovanj. Odslej so vsa imena slovenska, s čimer želijo na Sava Infondu povečati njihovo prepoznavnost in značilnost. Ob tem pa pri 6 skladih še spreminjajo pravila upravljanja.

PREBERITE VEČ

Ponudba

Zelo ugodno

Vaše mnenje šteje!

Vaše mnenje nam je izjemno pomembno. Vabimo vas, da si vzamete nekaj minut in izpolnite anketo o naši spletni strani. Vaše odgovore bomo obravnavali z največjo pozornostjo in se potrudili, da še izboljšamo vašo uporabniško izkušnjo na naši strani v prihodnosti.

PODAJTE MNENJE