Po poteh slovenske obale - Zavarovalnica Sava
Po poteh slovenske obale
Na novo avanturo se je Marin Medak odpravil na slovensko obalo. Tokrat ni bil sam, ampak so se mu prvi dan pridružili tudi otroci iz Univerzitetnega rehabilitacijskega inštituta Soča. Skupaj so v Fiesi supali in se kopali.
Naslednji dan je kolesaril po zaledju Istre ob reki Dragonji in se povzpel na nekaj vasi na vrhu hribov. Zadnji dan pa je s kajakom povezal dvoje solin, Sočeveljske in Strunjanske. Sol je v preteklosti igrala zelo pomembno vlogo v teh krajih, danes pa so soline biseri naše obmorske kulturne dediščine.
Kolesarska pot po zaledju
Tako kot sem bil presenečen, kako gričevnato je Goričko, sem presenečen vedno, ko se s kolesom odpravim po zaledju Obale. Toliko kratkih in strmih vzponov, na katerih spustim dušo, a jo hkrati napolnim s čudovitimi razgledi.
Trasa
Fiesa - Malija - Padna - Koštabona - Boršt - Gračišče - Kubed - Hrastovlje - Marezige - Pomjan - Šmarje - Gažon - Šared - Strunjan - Fiesa
Skupaj 82 kilometrov in 1900 metrov vzponov. Pot pelje večinoma po stranskih cestah, ki niso prometne. Deloma je na makadamu, tako da je boljša izbira treking ali gravel kolo. Pot ima nekaj strmih vzponov, ki niso priporočljivi v poletni vročini.
Zanimivosti na poti ali v bližini:
- Vaška jedra v Koštaboni in Padni
- Cerkev svete Trojice s taborom v Hrastovljah
- Tolmun Rokave
- Slap Veli Vir
- Spodmoli Veli Badin
Veslanje med solinami
Piran, Izola in Koper so bila skozi zgodovino pomembna mesta. Že v času Beneške republike so buhtela z življenjem in bogastvom. Eden od glavnih virov bogastva je bila sol. Za zadnji dan Male avanture sem tako z morskim kajakom povezal dvoje solin - manjše Strunjanske in večje Sečoveljske.
Ruta
Fiesa - Strunjan - Piran - Bernardin - Seča - Sečovlje - Kanal Dragonje - Bernardin - Piran - Fiesa
Pot je dolga 20 kilometrov, kar znese približno štiri ure veslanja. Slovensko morje je precej prometno in je zato pri veslanju potrebna pozornost.
Soline so stare več kot 700 let, a so zelo verjetno na tem območju sol pridelovali že Rimljani. Predvsem v času Beneške republike je bila sol izjemnega gospodarskega pomena in Benetke so imele v večjem delu Jadranskega morja nad njo monopol. Pomembna je bila predvsem zaradi konzerviranje hrane, uporabljala pa se je tudi pri proizvodnji smodnika.
Zanimivosti na poti ali v bližini:
- Piranska Punta in mandrač
- Cerkev svetega Jurija
- Kanal Dragonje do mostu v Sečovljah
- Jernejev kanal
- Mesečev zaliv
Preberite tudi
Z nami lahko stopite v stik na različne načine.
080 19 20 KLEPET E-POŠTA SPLETNI KLICASISTENCA
Za pomoč v Sloveniji pokličite:
080 19 21Za pomoč v tujini pokličite:
+386 2 618 05 20