Z vožnje prinesite lepe spomine, ne poškodb

Statistika kaže, da je vožnja z motorjem, če upoštevamo število prevoženih kilometrov, stokrat nevarnejša, kot vožnja z avtomobilom. Z željo, da bi bil začetek motoristične sezone, pa tudi vsi nadaljnji kilometri, čim bolj varni, smo pripravili nekaj nasvetov, za katere upamo, da bodo prišli prav tako bolj izkušenim motoristom kot začetnikom. Za svojo varnost lahko namreč v veliki meri poskrbite sami.

Preverite brezhibnost motocikla

Preden se s svojim motociklom po zimskem premoru odpeljete na prvo vožnjo, poskrbite, da bo ta tehnično brezhiben.

Pnevmatike

Ker so pnevmatike edini stik s podlago, je pomembno, da so v dobrem stanju. Če letno prevozite malo kilometrov, je lahko profil tudi pri npr. štiri leta stari pnevmatiki še dober. A pozor! Ker se tudi pnevmatike starajo in lahko z leti otrdijo, je vredno razmisliti o menjavi. Preverite tudi morebitne vidne poškodbe tekalne površine in bočnic ter seveda tlak.

Zavorna tekočina

Sami lahko preverite še količino oziroma raven zavorne tekočine v kontrolni posodi obeh zavor, pri čemer bodite pozorni na starost zavorne tekočine in število prevoženih kilometrov, saj ta z leti izgublja na kakovosti in lahko ob večji obremenitvi, kot je vožnja po klancu navzdol, ostanete brez zavor. Zavorna tekočina se lahko dobesedno upari.

Sami lahko preverite tudi:

  • raven olja pogonskega motorja,
  • hladilne tekočine,
  • delovanje vzvodov (ročici zavor in sklopke – če je hidravlična, je treba preveriti raven tekočine),
  • morebitne vidne zunanje poškodbe napeljav zavornega sistema in vseh vzvodov,
  • električne napeljave – preveriti je treba, ali vsa svetlobna telesa delujejo (glavne luči spredaj, zadaj, zavorna luč, smerne utripalke),
  • vzmetenje.

Pri pogonskih prenosih je treba preveriti:

  • pri jermenskem pogonu morebitne vidne poškodbe,
  • pri verigi primerno namaščenost in napetost,
  • pri kardanskem prenosu pa raven olja in spoje zaradi morebitnega maščenja.

Tudi na pogonskem motorju se lahko z vizualnim pregledom opazite morebitno zamaščenost vseh spojev. Preglejte serijsko ali morebitno dodatno vgrajeno opremo (nosilci kovčkov, ščitniki ipd.), pri katerih se lahko prav tako pojavi poškodba, tudi zaradi izrabljenosti.

NAMIG: Nepravilnosti boste še prej in s tem tudi pravočasno opazili z rednim čiščenjem motornega kolesa in jih tudi odpravili.

Kako pa ste z zaščitno opremo?

Stalna skrb za zaščitno opremo prinaša občutno večjo udobnost pri uporabi in pričakovano stopnjo varnosti. Doba uporabe je zato lahko zelo različna.

Obleka

Ste pomislili, da je lahko poškodovana motoristična obleka tudi nevarna? Kakopak, saj ne nudi pričakovane zaščite.

Čelada

Notranjost je pri večini čelad snemljiva in pralna. Če je vizir spraskan, ga je treba zamenjati. Za čiščenje ne uporabljajmo agresivnih čistil, zadostujeta že voda in mehka krpa. Izdelovalci čelad priporočajo menjavo nekje po petih letih starosti, kar pa je odvisno tudi od skrbi in načina uporabe. Čelada je lahko »utrujena« že po nekaj letih, saj je vseskozi izpostavljena vremenskim vplivom. Ščiti vašo glavo, zato ji vsekakor velja nameniti pozornost. Obiščite pooblaščenega serviserja, ki bo hitro in strokovno ocenil potrebne popravke ali celo zamenjavo.

POMEMBNO: Čelada, ki je bila izpostavljena udarcu (padec) ali celo uporabljena ob nesreči, ni več varna. Lahko se namreč zgodi, da na zunanji strani ni vidne nobene poškodbe, skriti deli obloge, ki igrajo pri zaščiti bistveno vlogo, pa so poškodovani. Tu je rešitev le nova čelada. In ne pozabite – v primeru nesreče bo le ustrezna in pravilno pripeta motoristična čelada opravila svojo nalogo.

Čeprav je edini zakonsko obvezni del motoristične opreme zaščitna motoristična čelada, ta za varnost motorista nikakor ne zadostuje. Poleg čelade vas lahko dodatno zaščitijo še:

  • motoristične hlače,
  • jakna,
  • škornji,
  • rokavice,
  • zelo priporočljiva je tudi zaščita hrbtenice.

Motoristično opremo kupite glede na tip motornega kolesa.

Ne le priprava motorja, pomembna je tudi priprava motorista

Motorji so pozimi resda počivali v garažah, a to ne pomeni, da ste se morali zimskemu spanju predati tudi motoristi. Zima je primeren čas za vzdrževanje in izboljšanje psihofizične kondicije, kar je pomembno predvsem ob začetku sezone.

Zavedati se morate, da motoristična kondicija ni enaka, kot je bila ob koncu prejšnje sezone, ko ste prevozili veliko kilometrov. Ker vožnja z motorjem zahteva popolno psihofizično prisotnost in občutek, bodite na to ob začetku sezone še posebej pozorni.

Pri vožnji enostavno ne sme biti napak, saj je že najmanjša napaka lahko usodna. Med vožnjo motorja ste nenehno izpostavljeni vremenskim vplivom, kot so jutranji mraz, dnevna vročina, veter, dež …, kar vas še hitreje utrudi in poslabša pogoje vožnje. Tudi sam sedežni položaj na motociklu vas sili v nekoliko prisiljeno držo, kar lahko pripelje do mravljinčenja rok, nog ali predela zadnjice. Zato si v začetku sezone izberite krajše vožnje z večkratnimi postanki.

Vožnjo prilagodite razmeram

Prvi topli pomladanski sončni žarki še ne pomenijo nujno tudi zadosti ogretega vozišča, da bi se lahko pnevmatiki segreli na primerno delovno temperaturo. Tudi če je vozišče suho, lahko v zatišnih legah še pričakujemo vlago in nižje temperature vozišča. Spomladanski dež bo opral ceste, temperature bodo ogrele vozišče, seveda pa morajo tudi skrbniki cest opraviti potrebna skrbniška in vzdrževalna dela.

Vsaka zima na žalost pusti svoj davek, zato vas ne sme presenetiti, če boste na cestah še videli pesek, prah z ostanki soljenj, v višje ležečih predelih pa še morebitne ostanke snega ob cesti, ki se topi, zaradi česar zato cestišče spolzko. Ceste so tudi polne zalivk, razpok, udarnih lukenj, kanalizacijskih jaškov, kolesnic, rezkanega asfalta in podobno. In vse to so lahko pasti za motoriste.

Opozorite nase

Obenem je ključno tudi zavedanje, da so se vozniki avtomobilov in drugi udeleženci v prometu čez zimo odvadili prisotnosti motoristov na cestah, zato bodite v začetku sezone še toliko bolj pozorni in previdni. K večji vidnosti pripomorejo tudi kričeče barve, ki jih drugi udeleženci hitreje opazijo in jih opozarjajo na prisotnost motoristov v prometu. A to naj vas ne zavede in tega ne izkoriščajte! Hitrost morate stalno prilagajati, še posebej v naseljih, kjer se zgodi največ nesreč z udeležbo motoristov.

Torej, četudi se z motorjem odpeljete »samo na kavo«, poskrbite za ustrezno pripravo motorja, zaščitno obleko, bodite pozorni in osredotočeni na vožnjo ter druge udeležence v prometu in upoštevajte predpise, saj je največ hudih prometnih nesreč ravno v domačem kraju.

Bodite skrbni do sebe in do drugih – tako bo užitek na motorju še večji!

Svetuje: Vojko Safran, AMZS inštruktor varne vožnje

{ srce-za-svet link fix }

Z nami lahko stopite v stik na različne načine.

080 19 20 KLEPET E-POŠTA SPLETNI KLIC

ASISTENCA

Za pomoč v Sloveniji pokličite:

080 19 21

Za pomoč v tujini pokličite:

+386 2 618 05 20

Obvestilo

Spremenila so sae imena Infond skladov, ki jih ponujamo v okviru Naložbenih življenjskih zavarovanj. Odslej so vsa imena slovenska, s čimer želijo na Sava Infondu povečati njihovo prepoznavnost in značilnost. Ob tem pa pri 6 skladih še spreminjajo pravila upravljanja.

PREBERITE VEČ

Ponudba

Zelo ugodno

Vaše mnenje šteje!

Vaše mnenje nam je izjemno pomembno. Vabimo vas, da si vzamete nekaj minut in izpolnite anketo o naši spletni strani. Vaše odgovore bomo obravnavali z največjo pozornostjo in se potrudili, da še izboljšamo vašo uporabniško izkušnjo na naši strani v prihodnosti.

PODAJTE MNENJE